v4.e-go.gr – Έκλεισαν όλα τα ελληνικά site υποτίτλων.
Η βιομηχανία ψυχαγωγίας γίνεται κάθε μέρα όλο και πιο αντιπαθητική στους καταναλωτές της. Η ΕΠΟΕ (που “έκλεισε” τα sites) ενεργεί για λογαριασμό των Εταιριών-Μελών της που είναι στην Ελλάδα μεταξύ άλλων οι Audiovisual, Videosonic, Προοπτική, Odeon, Σπέντζος και στο εξωτερικό οι Columbia, Universal, Warner Bros, Paramount.
Να θυμάστε πόσο αντιπαθητικές είναι οι δράσεις τους την επόμενη φορά που θα δείτε κάπου το όνομά τους. Ας συνδέσουμε το όνομά τους στο μυαλό μας και του κάθε καταναλωτή με δικαστικά μέτρα κατά ανθρώπων που με μεράκι μεταφράζουν τα έργα τους, με αστυνόμευση στο internet και κλείσιμο sites.
Α, και κάτι άλλο. Αν είσαστε γραμμένοι σε διάφορα newsletters τους, διαγραφείτε και φροντίστε να διαγραφούν και οι φίλοι σας. Αν μπορείτε, στείλτε τους ένα email εξηγώντας γιατί αποφασίσατε να μην λαμβάνετε πια ενημέρωση από την εταιρεία τους. (δώστε π.χ. το link στο άρθρο του e-go ή αυτού του post)
update:Τα μέλη της ΕΠΟΕ, μπορείτε να τα δείτε εδώ: http://www.epoe.hr1.gr/gr/members.php
update #2: Δημιούργησα και το σχετικό facebook group.
update #3: Αξίζει πραγματικά να σημειώσετε το παρακάτω σχόλιο: Να θυμίσω ότι τα παιδιά είχαν φτιάξει και υπότιτλους από ελληνικά σίριαλ για ανθρώπους με προβλήματα ακοής..
Εντάξει. Οι άνθρωποι είναι ηλίθιοι. Αντί να δουν πως να μπουν στην αγορά που έχει δημιουργηθεί στην Ελλάδα, με χιλιάδες άτομα να παρακολουθούν πλέον ταινίες και σειρές MONO μέσω Internet, προσπαθούν να την διαλύσουν. Από την στιγμή που δεν πουλάνε το περιεχόμενο τους στο Internet, γιατί κάθονται και κυνηγούν μάγισσες?
Η ανυπαρξία τους γεννά την πειρατεία. Ειδικά στις τηλεοπτικές σειρές. Εκτός κι αν πιστεύουν ότι θα καθίσουμε να περιμένουμε χρόνια να δούμε μια σειρά που παίζει σήμερα στις ΗΠΑ, για να την δούμε και στην άθλια εικόνα των ελληνικών καναλιών.
η μόνη λύση είναι προφανώς να μάθουμε καλά αγγλικά! :)
@rocean: ακριβώς. Όταν έμαθα π.χ. ότι το iTunes επιτρέπει να αγοράσεις σειρές πήγα να αγοράσω. Δεν επιτρέπεται, γιατί μένω Ελλάδα. Μετά γιατί φταίω εγώ αν το βρω κάπου δωρεάν;
Δεν ξέρω αν οι άνθρωποι που τρέχουν τα sites των υπότιτλων διαβάζουν αυτό αλλά μια εναλλακτική στο μποϊκοτάζ και την μη συνέχιση της λειτουργίας τους θα ήταν να προσεγγίσουν συλλογικα την ΕΠΟΕ και να αντιπροτείνουν στις εταιρείες που εκπροσωπεί μια συνεργασία. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια ανταλλαγή διαφημίσεων ή ακόμα και μετατροπή της παροχής υπότιτλων από δωρεάν στο να έχουν ένα μικρό κόστος – μέρος των οποίων θα πηγαίνει στις εταιρίες και τους μεταφραστές. Κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει σχετικά εύκολα με την αποστολή ενός SMS. Το λέω αυτό γιατί αν κρίνουμε από το σχετικό ποστ του elawyer οι υπότιτλοι δεν είναι νόμιμοι – IANAL φυσικά. Ναι, το φυσιολογικό είναι να αφήσουν τα sites στην ησυχία τους – πιο πολύ θα τους κοστίσει στο brand τους με αυτό που έκαναν – αλλά αφού δεν πρόκειται να κάνουν πίσω ας υπάρχει μια εναλλακτική.
@dimitris: προφανώς και υπάρχουν εναλλακτικές.
Ας δούμε του youtube που κάποτε όλοι έλεγαν ότι θα το κλείσουν αφού καταπατά άπειρα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Τί κάνουν τώρα; Επιτρέπουν να αγοράσεις τα μουσικά κομμάτια που ακούγονται στα video!
Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να καταλάβουν οι εταιρείες ότι αυτοί που κυνηγάνε είναι οι πιο φανατικοί πελάτες τους.
Συμφωνούμε επομένως. Σε συνδυασμό με το μποϊκοταζ λοιπόν οι ιθύνοντες για τα sites των υπότιτλων μπορούν να κάνουν αυτοί την έξυπνη κίνηση προς τη μεριά – και ένα βήμα προς την ‘εκπαίδευση’ – των εταιρειών.
Pingback: Απο-Φασιζομεν και απειλούμεν εν μέσω του επιχειρηματικού Μεσαίωνα > Ο κοσμος ετσι οπως τον βλεπω εγω
Ωραια, το ίδιο έργο version2. Η βιομηχανία του σινεμά έχει ένα ασύγκριτο πλεονέκτημα σε σχέση με αυτή της μουσικής: ένα έργο σπάνια το βλέπεις 2 φορές. Αντί λοιπόν να εκμεταλλευτούν αυτή την εγγενή δυνατότητα και να μας πλασάρουν μια υπηρεσία online ενοικίασης οπως το itunes κυνηγάνε αυτά ακριβώς τα άτομα τα οποία έκαναν πασίγνωστο το πνευματικό τους έργο στο ευρύ ελληνικό κοινό με απολύτως μηδενικά έξοδα. Δε μπορεί οι ίδια να μην αντιλαμβάνονται πως λόγω του Grtvsubs πλέον κάθε βιντεοκλαμπ ανα την ελλάδα έχει όλες τις σεζόν του Lost και του PB. Ας συνεχίσουν έτσι και την έχουμε δει την μοιρα τους…
Σχετικά με εναλλακτικές προσεγγίσεις: δεν έχω καταλάβει γιατί δεν βάζουν τις σειρές τους σε torrents, επίσημα, με διαφημίσεις. Δηλ. αντί να βλέπω το logo του καναλιού στην γωνία, να βλέπω “coca-cola”. Και μάλιστα, να είναι και targeted, αν χρησιμοποιήσω το ελληνικό torrent tracker να βλέπω ελληνική διαφήμιση, τον γαλλικό, γαλλική κ.λ.
Pingback: netfreaks.gr :: internet crossroad
Να θυμίσω ότι τα παιδιά είχαν φτιάξει και υπότιτλους από ελληνικά σίριαλ για ανθρώπους με προβλήματα ακοής.
Η ΕΠΟΕ μάλλον θα καταφέρει το αντίθετο από αυτό που σκοπεύει.
Φρίκη! Δηλαδή, αν δεν πετύχουν οι ιδιοκτήτες έναν συμβιβασμό είτε με την ΕΠΟΕ, είτε με τα αμερικανικά studios (ναι, καλά), ο υποτιτλισμός είναι παράνομος και δεν υπάρχει παραθυράκι για να μπορέσουν να ξαναλειτουργήσουν… Κρίμα…
DISCLAIMER: Δεν τα παίρνω από καμία μηντιακή εταιρία. Απλά είμαι συνειδητοποιημένος και δε μου χρυσώνω το χάπι. Όπως πάντα, θα φανώ καθικάκι επειδή θα γίνω ο δικηγόρος του διαβόλου, but I can take it.
Καθένας εδώ (και παντού) κοιτάει να προστατεύσει πρωτίστως τον κώλο του. Και η ΕΠΟΕ αυτό κάνει με τα μέλη της. Τι θέλουν τα μέλη που πληρώνουν (λέγε με “Πελάτη”). Να κλείσουμε τα πειρατικά sites; Θα το κάνουμε. Γιατί; Επειδή με τον παρά μου γαμώ και την κυρά μου. Και άμα είναι και ο νόμος με το μέρος μου σιγά μην χάσω τον ύπνο μου επειδή θα ξενερώσουν οι bloggers για 1-2 βδομάδες και επειδή θα χάσουν μερικούς ADSL πελάτες οι ISPs.
Όλοι μια χαρά κομμουνιστές και υπέρ του τζάμπα είμαστε όταν είναι να πάρουμε κάτι που δεν είναι δικό μας και του “σιγά μη τα σκάσω”. Αλλά σόρρυ, δεν είναι ιδιαίτερα καλή δικαιολογία το ότι “δε το πουλάνε στην Ελλάδα άρα γιατί να μην το κατεβάσω τζάμπα?”. Η απάντηση είναι ότι κάποια στιγμή θα το πουλήσουν στην Ελλάδα είτε οι καλωδιακοί παίκτες είτε θα μας το πακετάρουν με διαφημίσεις οι free-to-air παίκτες.
Όλοι πολύ εύκολα θεωρούμε ότι δεν κάνουμε κακό επειδή δεν είναι φυσικό αγαθό. Είναι ένα “crimeless victim” που λένε οι ακριβοπληρωμένοι δικηγοροι. Αλλά το ότι λένε και το λέμε δεν σημαίνει ότι έτσι είναι.
Και μετά κράζουμε τη MS και τον κάθε ιδιοκτήτη πνευματικής ιδιοκτησίας που έχει το θράσος να θέλει να βγάλει λεφτά “στην πλάτη μας”.
Μήπως να σηκώσουμε τα χέρια όσοι έχουμε αυθεντικά Windows. Office? Δε θα με δείτε να σηκώνω εγώ χέρι. Δεν είμαι διαφορετικός από τους περισσότερους στο τι κάνω, αλλά δεν θα κάτσω να βγάλω μπροστά τη δικαιολογία πως “τα παιδιά βγάζανε υπότιτλους και για ελληνικές σειρά για άτομα με προβλήματα ακοής”. So what? Και αυτό κάνει την ΕΠΟΕ κακιά και εμάς αγίους;
Ξαναλέω ότι ούτε εγώ γουστάρω να πληρώνω για σειρές και για ταινίες. Και το videoclub μου έχει να με δει 3-4 χρόνια. Αλλά το τι γουστάρω να κάνω δεν το κάνει αυτομάτως νόμιμο. Και η μισή Ελλάδα να το κάνει και ΠΑΛΙ δεν το κάνει νόμιμο.
Αν κάποιος έχει κάτι που θέλω πρέπει να το πληρώσω. Έτσι δουλεύει η οικονομία. Δεν είναι κάτι στο οποίο αλλάζουν οι κανόνες επειδή εγώ μπορώ να το βρω παράνομα.
Και ναι, φυσικά η αγορά θα αλλάξει ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ. Και σίγουρα οι προσπαθειες των rogue υποτιτλιστών βοηθάνε πάρα πολύ στο να επιταχυνθεί η όποια αλλαγή στην αγορά και στα μυαλά των decision makers.
Αλλά σόρρυ, δε μπορώ να υιοθετήσω του mob mentality που λέει ότι επειδή είμαστε πολλοί έχουμε και νομικά δίκιο.
Όταν η ΕΠΟΕ, οι διανομείς και τα στούντιο βρούνε μια λύση στην οποία μπορούν να εξασφαλιστούν τα δικαιώματά τους σε μεγάλο βαθμό, πιστέψτε με, θα είμαστε οι πρώτοι που θα το μάθουμε.
Αλλά μέχρι τότε, ας θυμόμαστε πως ακόμα και που κατεβάζουμε ό,τι κατεβάζουμε δεν είναι κάποιο κατοχυρωμένο δικαίωμά μας.
Το youtube συναψε συνεργασια με αμερικανικα καναλια και θα προβαλλει ολοκληρα επισοδια με διαφημισεις. Να’στε σιγουροι οτι στους ελληνες δεν θα επιτρεπεται η προσβαση.
Ασ ανεβαζουν τα παιδια τους υποτιτλους στο opensubtitles.org
ηδη εχει πολλα ελληνικα
Έπαθα πλάκα όταν το διάβασα @Vrypan! Στην αρχή νόμιζα ότι ήταν αστείο αλλά τελικά το χαμόγελο έσβησε απότομα από τα χείλη μου όταν διαπίστωσα την πικρή αλήθεια.
Κρίμα… Μεγάλο κρίμα, γιατί πρόκειται για δουλειά με μεράκι που βοηθούσε πολλούς ανθρώπους, ιδιαίτερα εκείνους με ειδικές ικανότητες σε επίπεδο ακοής.
Κρίμα… κρίμα
Μάλλον οι δουλειές στα DVD Club και στα Cinema έχουν πέσει και σφίξανε οι ζώνες!
το λινκ με τα μέλη το έχουν κατεβάσει γιατί δεν παίζει
οι τυποι αυτο ειναι μαλλον καμμια 40αρια χρονια πισω…μηπως να κλεισει κι εντελως το διαδικτυο ως μεσο διενεργειας “παρανομων” πραξεων;ρε πανε καλα???η ιδια η ζωη τους εχει ξεπερασει και δε το χουν καταλάβει…κριμα μες την απελπισια τους προσπαθουν να στριμωξουν το μονο χωρο που αισθανομαστε πραγματικα ελέυθεροι…μια τρυπα στο νερο θα κανουν αυτο ειναι σιγουρο!!!
Pingback: vrypan|net|weblog » Μερικές ακόμη σκέψεις για την υπόθεση με τα sites υπότιτλων.
Pingback: Newsfilter » Ελληνικοί υπότιτλοι τέλος… προς το παρόν
ΤΡΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΤΕΙΝΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΒΕΙ
1ον Να έχει γίνει γνωστό στην ΕΠΟΕ η διεύθυνση και τα στοιχεία αυτού που έχει κάνει κατοχύρωση το όνομα (αυτός είναι νομικά υπεύθυνος για όλο το περιοχόμενο του κάθε site) οπότε άρθηκε το απόρρητο (πράγμα που συμβαίνει μόνο αν τελείται ή τείνει να διαπραχθεί κακούργημα) και έχει επιδοθεί ή θυροκολληθεί εξώδικο, οπότε τα πράγματα είναι πράγματι σοβαρά.
2ον Η ΕΠΟΕ να έχει στείλει mail στον administrator κάτι που σημαίνει πως ΔΕΝ μπορούσε να κάνει άρση του απορρήτου, γιατί αν μπορούσε θα το είχε ηδη κάνει, με αποτέλεσμα να έχει στα χέρια της τα πλήρη στοιχεία του administator-registral.
3oν Nα έχει σταλεί email με αποστολέα την ΕΠΟΕ (κάτι που μπορεί να κάνει ο καθένας με το ανάλογο email client προγραμμα) οπότε τζάμπα ο πανικός.
Τέλος το όλο περίεργο είναι πως δεν έχει δοθεί στην δημοσιότητα κάποιο στοιχείο αυτής της προσέγγισης της ΕΠΟΕ πράγμα που κάνει την κατάσταση ακόμα πιο ύποπτη, καθώς το όλο θέμα άρχισε απο το Subs4u και ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΕΚΕΙ άρχισε να διαδίδεται το γεγονός. Τα υπόλοιπα site έκλεισαν ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ χωρίς καμμία όχληση απο κάποιο όργανο.
Τι γνώμη έχετε για όλα αυτά? ΑΚούω γνώμες, γιατί μέχρι τώρα ακούω ερωτήσεις, και φοβισμένους χρήστες να κλείνουν αρον-αρον τα thread!
Σας παραθέτω το site ενός απο τους καλύτερους δικηγόρους σε θέματα internet με τεράστια πείρα. http://www.computorney.com
Παρακαλώ μην αρχίζετε να στέλνετε όλοι email εκεί, καλό θα ήταν να ασχοληθούν οι υπεύθυνοι μόνο.
Καλα τωρα ηρθαν αυτοι να λογοκρινουν το ιντερνετ!!!!! Προς τα παιδια που εχουν κανει ολη την δουλεια και εχουν κανει χιλιαδες μεταφρασεις ΒΑΛΤΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΦΑΚΕΛΟ και ριχτε τον σε torrent η στο Rapidshare αντι να κατεβαζω εναν εναν τους υποτιτλους που θελω ας τους εχω ολους και ας ψαξω λιγο!
Και αν θελει η ΕΠΟΕ η ΕΠΟ η ΟΤΟΕ και ο ΟΤΕ να παρακολουθει καθε φορουμ για links ας κοπιασει….
Pingback: Έκλεισαν όλα τα ελληνικά site υποτίτλων | The Voyager
Γεια σας με λένε ΔΗΜΗΤΡΗ , φαίνεται ότι εκεί στην ΕΠΟΕ δεν έχουν υπεύθυνο αντιμετώπισης κρίσεων .
Μέχρι τώρα για να κατεβάσεις υπότιτλους και να δεις έργο έπρεπε να έχεις το γνήσιο DVD να το μετατρέψεις σε άλλο format (πχ .avi ) να εγκαταστήσεις το πρόγραμμα συγχρονισμού υποτίτλων με το πρόγραμμα αναπαραγωγής να κατεβάσεις από το Internet το σχετικό αρχείο με τα σχόλια-μετάφραση και μετά να δεις το έργο.
Πόσοι μπορούν να το κάνουν αυτό ?
Τώρα θα υπάρχουν μέσω Internet ολόκληρα τα έργα με υπότιτλους ενσωματωμένους , θα κατεβάζεις και θα βλέπεις άμεσα χωρίς προγράμματα χωρίς ταλαιπωρία.
Πόσοι μπορούν να το κάνουν αυτό ?
Μια άλλη ερώτηση που τίθεται είναι ότι τα συγκεκριμένα αρχεία δεν είναι η απόλυτη μετάφραση αλλά σχόλια στα ελληνικά των διαδραματιζομένων στην οθόνη και που πολλές φορές είναι χρήσιμα σε άτομα με ακουστική αναπηρία .
Ως τέτοια αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία του δημιουργού τους και θα έπρεπε η ΕΠΟΕ να έχει άδεια για να τα δει , που την βρήκε ?
Τέλος θα ήθελα να μπορούσα να έχω τους υπότιτλους των έργων για να τους ανεβάσω εγώ στο Internet καθότι πιστεύω ότι είναι όχι μόνο νόμιμο αλλά επιβάλλετε και για λόγους ηθικής τάξης , βοηθείας προς τον συνάνθρωπο , έκφραση ευγνωμοσύνης προς τους δημιουργούς των υπότιτλων , και της δυνατότητας επιλογής από τον χρηστή του τι διαβάζει όταν βλέπει ένα έργο.
Άλλωστε αυτοί οι ίδιοι οι δημιουργοί της ταινίας έχουν δώσει την δυνατότητα αυτή αν δεν ήθελαν να γίνεται διαχείριση της ταινίας δεν θα υπήρχε επιλογή για αναπαραγωγή χωρίς τους υπότιτλους ούτε θα έδιναν το περιεχόμενο ακωδικοποίητο ψηφιακά στο ευρύ κοινό.
Κάθε άποψη και ιδέα για την αντιμετώπιση τέτοιων πρακτικών θα είναι χρήσιμη.
Ευχαριστώ.
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕ ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ
ΟΔΟΣ ΜΙΛΤΙΑΔΟΥ 11, 155 62 ΑΘΗΝΑ (ΧΟΛΑΡΓΟΣ)
TΗΛ. 210 6542764 / 210 6542748 – FAX : 210 6542788
Κυρίες και Κύριοι,
Για όσους δεν γνωρίζετε τον Οργανισμό μας, θα ήθελα να σας περιγράψω εν
συντομία τις αρμοδιότητές μας και την αποστολή μας και ελπίζω να μην σας
κουράσω.
Η ΕΠΟΕ (Εταιρία Προστασίας Οπτικο-ακουστικών Εργασιώνν) είναι μια
αστική, μη-κερδοσκοπική εταιρία η οποία – κατά βάση – αποτελεί τον
αντιπειρατικό βραχίονα της Motion Picture Association (MPA) και προστατεύει
τα πνευματικά δικαιώματα των Ελληνικών και ξένων μελών της στον οπτικο-
ακουστικό τομέα για την Ελλάδα, δηλαδή των κινηματογραφικών ταινιών
Ελληνικής και ξένης παραγωγής . Η MPA με τη σειρά της είναι ο εκτός
Ηνωμένων Πολιτειών διεθνής αντι-πειρατικός Οργανισμός της MPAA (Motion
Picture Association of America) ο οποίος αποτελείται από το σύνολο των
κινηματογραφικών εταιριών οι οποίες είναι ευρύτερα γνωστές σαν “Hollywood”,
στην πραγματικότητα μια μικρή γεωγραφική έκταση στο Los Angeles, η οποία
όμως αποτελεί τον σημαντικότερο οικονομικό τομέα της οικονομίας των ΗΠΑ
καθώς συμβάλλει στο περίπου 6% του εθνικού εισοδήματος των ΗΠΑ και ποτέ
δεν το επιβαρύνει με έλλειμμα.
Με λίγα λόγια μια μη κερδοσκοπική εταιρία που προστατεύει το 6% του εθνικού εισοδήματος της Αμερικής είναι δυνατόν να μην έχει κέρδη ? Αυτοί τι είναι φτωχοί άνθρωποι με Fiataκια που την παλεύουνε για τον επιούσιο ?.
H EΠOE αποτελεί ένα οργανισμό, εταιρία, κατά την ακριβέστερη έννοια,
συλλογικής προστασίας – κατ’ αντιδιαστολή με την διαχείρηση – και λειτουργεί
υπό την επίβλεψη του Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας του Υπουργείου
Πολιτισμού.
Ποιανού του κ.Ζαχόπουλου , ωραία επίβλεψη τώρα είμαστε σίγουροι ότι όλα είναι εντάξει.
Βασική και μόνη αποστολή της ΕΠΟΕ είναι η καταστολή του φαινομένου της
πειρατείας οπτικο-ακουστικών μέσων – των DVDs – και η περιθωριοποίηση
αυτού του φαινομένου στα χαμηλώτερα δυνατά επίπεδα, και, ισως – κατ ευχήν –
και στην εξάλειψή του ακόμη.
Και μετά τι , αν δεν υπάρχει καθόλου πειρατεία μετά θα κλείσετε ?
Η Ελληνική Πολιτεία, μέσω του ν. 2121/93, έχει
προβλέψει μια επίσημη συνεργασία των αντι-πειρατικών ομάδων μας με όλες τις
εμπλεκόμενες Υπηρεσίες δίωξεως και καταστολης της Ελλάδας όπως η ΥΠΕΕ,
οι Διευθύνσεις Οικονομικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας, οι
Τελωνειακές Αρχές, κτλ. και η συνεργασία μας αυτή και άριστη είναι και έχει
αποδώσει θετικώτατα αποτελέσματα.
Μια μη κερδοσκοπική εταιρία πόσες ομάδες έχει και πιες είναι αυτές ?
Η ΕΠΟΕ, όπως είπα προηγουμένως, αποτελεί τον αντι-πειρατικό βραχίονα της
MPA και, κατ’ επέκταση, των τοπικών μελών μας, και είμαστε μέρος μια
μεγάλης- και πολύ στενά συνδεδεμένης οικογένειας – που αποτελείται από 57
χώρες στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική και συνεργαζόμαστε
στενά με τις διωκτικές Αρχές όλων αυτών των κρατών σε ότι αφορά κλοπή
πνευματικής ιδιοκτησίας.
Όλοι αυτοί βέβαια δεν έχουν κανένα κερδοσκοπικό χαρακτήρα .
Οπως γνωρίζετε και αντιλαμβάνεστε, η πειρατεία κινηματογραφικών έργων έχει
πολλές μορφές και προξενεί όχι μόνο τεράστιες οικονομικές ζημίες στις εταιρίες
παραγωγής ,στους Ελληνές δικαιόδοχους, σε τηλεοπτικούς σταθμούς και
κινηματογραφικές αίθουσες, αλλά είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι κέρδη από τις
παράνομες αυτές δραστηριότητες χρησιμοποιούνται για το «ξέπλυμα» τεραστίων
ποσών, μέρος των οποίων καταλήγει σε διάφορες τρομοκρατικές οργανώσεις, εξ
όσων τουλάχιστον είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε από την συνεργασία μας με
την Interpol, την .Europol, την FBI και την Scotland Yard.
Αυτό γιατί το λέει αν πήγαιναν σε φιλανθρωπικούς σκοπούς θα τα χάριζαν δηλαδή ?
Πέραν όμως τούτου η πειρατεία βλάπτει ανεπανόρθωτα την Ελληνική οικονομία από απώλειες της
τάξεως εκατομυρίων ευρώ από φόρους. Ακόμη βλάπτονται οι ελληνικές
επιχειρήσεις παραγωγής ταινιών οπτικο-ακουστικών δίσκων, οι αίθουσες
προβολής και όλες οι οικογένειες που συντηρούνται από την παραγωγή.
Αν οι φόροι είναι εκατομμύρια εύρο φαντάσου πόσά είναι τα κέρδη , αλλά μιλάμε για μη κερδοσκοπική εταιρία
Κατηγορίες Πειρατείας και προβλήματα στο χώρο του ήχου και εικόνας
Μερικές από τις κατηγορίες και τις μορφές που λαμβάνει η πειρατεία στο χώρο
των οπτικο-ακουστικών μέσων είναι, ενδεικτικά μόνο, οι ακόλουθες:
• Επανεγγράψιμοι ψηφιακοί δίσκοι (DVD-Rs) με ταινίες των μελών μας
που έχουν αναπαραχθεί άνευ αδείας και κυκλοφορούν είτε ταυτόχρονα,
είτε μετά, αλλά, ακόμη χειρότερα, πριν από την προβολή τους στις
κινηματογραφικές αίθουσες ή, ακόμη, πριν από την διάθεσή τους σε
μορφή οπτικού δίσκου από τις Ελληνικές εταιρίες διάθεσης και διανομής.
Μια άλλη αντιστοιχία είναι δεν κυνηγάμε τον αγρότη που φυτεύει την κόκα αλλά αυτόν που την βάζει σε μικρά σακουλάκια και την διαθέτει.
• Εργαστήρια.
• Αποθήκες.
• Πλανόδιοι πωλητές – το κύριο πρόβλημα προς το παρόν!
Όχι αυτούς μην τους κυνηγάτε γιατί μετά θα πρέπει να πλένουμε το παρμπρίζ σε κάθε φανάρι για να ζήσουν και αυτοί.
• Δημόσιες προβολές σε καφετερίες και πλοία ακτοπλοΐας
Αυτούς βαράτε τους που βάζουν τον καφέ 6 εύρο αλλά δεν δίνουν 20 εύρο να αγοράσουν ένα DVD.
• P2P (Peer to Peer), ανταλλαγή αρχείων – ένα όρος που περιγράφει με
κομψό τρόπο την κλοπή ταινιών και την περαιτέρω διαθέσιμότητά τους
σε στενό κύκλο χρηστών διαδικτύου, συνήθως με την καταβολή ενός
ποσού.
Ναι αυτό φταίει γιατί όχι να σταματήσει και το Ιντερνετ , μήπως αν τα Σούπερ Μαρκετ σταματούσαν να πουλάνε DVD έγγραφης αυτό θα σας βόλευε ?
Πιθανές αιτίες ή παράγοντες που υποβοηθούν στην εξάπλωση της πειρατείας
Είναι περιττό να αναρωτηθεί κανείς γιατί υπάρχει πειρατεία. Η απάντηση έχει
διάφορες παραμέτρους, αλλά στη βάση της είναι απλούστατη: γιατί κάποιοι
κερδίζουν πολλά χρήματα κλέπτοντας την περιουσία κάποιων άλλων. Και όπως
πολύ σωστά είχε επισημάνει ο καθηγητής κ. Πολυζωγόπουλος, ας μην
ωραιοποιήσουμε το αδίκημα αποκαλώντας το «πειρατεία» ενώ πρόκειται περί
κλοπής!
Όταν οι φόροι είναι εκατομμύρια εύρο και φαντάσου πόσα είναι τα κέρδη τότε καταλαβαίνουμε απόλυτα ποιος κάνει πειρατεία και πράγματι πρέπει να την λέμε ΚΛΟΠΗ.
Μπορεί όμως, να αναρωτηθεί κανείς ποιοι παράγοντες διευκολύνουν
αυτού του είδους την παράνομη δραστηριότητα. Οι παράγοντες αυτοί – επίσης
ενδεικτικά – είναι:
• Κατακερματισμός και πληθώρα εργαστηρίων αναπαραγωγής σε όλη την
Ελλάδα. Ολόκληρη η χώρα είναι ένα τεράστιο παράνομο εργαστήριο
αναπαραγωγής ταινιών.
Ο Καραμανλής έλεγε ότι η Ελλάδα είναι ένα απέραντο τρελοκομείο εσείς ένα τεράστιο εργαστήριο μήπως να τους την χαρίζατε λόγο ψυχολογικών προβλημάτων ?.
• Εύκολο και υψηλό κέρδος άνευ φορολογικών επιβαρύνσεων.
• Υψηλές ταχύτητες στο διαδύκτιο. Άτιμη Forth net , HOL κλπ
• Ευκολία αναπαραγωγής και άριστη ποιότητα τελικού προϊόντος (cloning
ή κλωνοποίηση). Εσείς το επιλέξατε όσο έβγαιναν σε ταινίες και VHS δεν είχατε πρόβλημα τώρα γιατί το κάνατε σε μορφή εύκολα μεταδιδόμενη μέσω ψηφιακών τεχνικών και Internet ?
• Έλλειψη επαρκούς ενημέρωσης φορέων και πολιτών, το λεγόμενο Public
Outreach που είναι ακριβώς αυτό στο οποίο στοχεύει ο Οργανισμός
Πνευματικής Ιδιοκτησίας και – πρόσφατα – και το Υπουργείο
Εξωτερικών.
• Επιβολή μη αποτρεπτικών ποινών, που αποτελεί και τον κύριο, ίσως, λόγο
γιατί οι προσπάθειές μας και εκείνες της IFPI δεν έχουν αποδώσει όπως
θα έπρεπε.
Όποιος δει πειρατικό να του καίγεται το βίντεο και να του βγάζουν τα μάτια.
• Έλλειψη οικονομικών αντι-κινήτρων (διοικητικά πρόστιμα, δίωξη για
φοροδιαφυγή, κτλ.).
Γιατί πρέπει να καταπολεμηθεί η πειρατεία
• Έχει σοβαρό οικονομικό αντίκτυπο στην οικονομία της χώρας,
οποιασδήποτε χώρας, στα έσοδα των νομίμων αντιπροσώπων των
παραγωγών εταιριών (οι οποίοι νόμιμοι αντιπρόσωποι έχουν καταβάλει
τεράστια ποσά για την απόκτηση αυτών των δικαιωμάτων) καθώς και
στα έσοδα των ιδιοκτητών αιθουσών προβολής και απώλεια κρατικού
εισοδήματος από τις πωλήσεις εισιτηρίων που θα είχαν γίνει εάν το έργο
δεν είχε κυκλοφορήσει σε πειρατική μορφή .
με τόσο τεραστία ποσά απορίας άξιον το «μη κερδοσκοπική».
• Διείσδυση οργανωμένου εγκλήματος στη πειρατεία. Έχουμε στοιχεία από
την Europol, Interpol, FBI, Scotland Yard και του Homeland Security
των ΗΠΑ, με τις οποίες συνεργαζόμαστε, και ανταλάσσουμε στοιχεία, ότι
τα τελευταία 3 χρόνια 5 δις δολλάρια από πειρατικές δραστηριότητες
έχουν διοχετευτεί σε τρομοκρατικές οργανώσεις μέσω διαύλων
ξεπλύματος χρημάτων.
Αν ήξερε ο Γιωτοπουλος και ο Κουφοντινας ότι οι σφαίρες αγοράστηκαν με λεφτά από το Dr Dolittle είμαι σίγουρος ότι θα γινόντουσαν μοναχοί στην μονή Βατοπαιδιου.
• Σε τελευταία δε ανάλυση η πειρατεία πρέπει να καταπολεμηθεί γιατί
απλούστατα αποτελεί ποινικό αδίκημα – το οποίο μάλιστα διώκεται
αυτεπάγγελτα, άσχετα αν η συμβολή της ΕΠΟΕ είναι αναγκαία για την
αναγνώριση των πλαστών ή κλεψιτύπων οπτικών δίσκων και του
συντονισμού επειχειρήσεων με τις αρμόδιες ελληνικές Αρχές.
Γιατί είναι αναγκαία ? μήπως θέλει ειδικές γνώσεις η μήπως πρέπει να λαδώσουμε λίγο τον μηχανισμό ( του DVD) ?
Πιθανές λύσεις και Προτάσεις
• Εξυπακούεται ότι λόγω κύρους, αντικειμένου, εμπειρίας και
αποτελεσματικότητας ο ΟΠΙ θα πρέπει να ευρίσκεται στην κορυφή της
συντονιστικής πυραμίδας για την καταπολέμηση της πειρατείας.
Με άλλα λόγια να έχουν αυτοί τον έλεγχο ανεξάρτητα από δικαστικές αστυνομικές η άλλες αρχές.
• Περαιτέρω ενεργοποίηση και εκπαίδευση προσωπικού στις αστυνομικές
σχολές σε θέματα τεχνικού περιεχομένου. Ψηλά τα χέρια έξω τα DVD
• Δημιουργία ειδικού σώματος δικαστών και εισαγγελέων καθώς και
ειδικών δικαστηρίων πνευματικής ιδιοκτησίας – εδώ υπάρχουν κάποιες
δυστοκίες που πρέπει να εξομαλυνθούν.
Δυστοκίες με τόσα κέρδη σίγουρα θα υπάρχουν δυστοχιες όμως στο Ελληνικό δικαστικό σύστημα τι δηλαδή οι νόμοι δεν είναι καλοί , να τους αλλάξουμε ώστε να τους βολεύει περισσότερο ?
• Άμεση ενημέρωση ποινικών μητρώων και δημιουργία βάσης δεδομένων
στο Υπουργείο Δικαιοσύνης για υποθέσεις που δεν έχουν τελεσιδικήσει
ακόμη ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο όπου πλανόδιοι με πρωτόδικες
καταδίκες να παραπλανούν τα δικαστήρια ισχυριζόμενοι ότι είναι η
πρώτη φορά που συλλαμβάνονται και ότι, ως εκ τούτου, έχουν λευκό
ποινικό μητρώο, ενώ στην πραγματικότητα έχουν 10 ή και 20 πρωτόδικες
καταδίκες. Αποτέλεσμα? Μη αποτρεπτικές ποινές «λόγω προτέρου
εντίμου βίου»!
Εσείς της ΕΠΟΕ πως αποδεικνύεται τον πρότερο σας έντιμο βίο ? αν η τελεσιδικία για σας δεν είναι η απόδειξη ότι κάποιος είναι ένοχος τότε ποια είναι για σας παντα η απόδειξη , μήπως και εσείς διάγετε ανέντιμο βίο ?
• Αφαίρεση αδείας επιχείρησης εμπλεκόμενης σε πειρατικές
δραστηριότητες.
• Σύντομη εκδίκαση των υποθέσων πνευματικής ιδιοκτησίας. Εγώ προτείνω να παρακάμπτονται υποθέσεις δολοφονιών , σωματικών βλαβών , απαγωγών και εκβιασμών για να σας βοηθήσουμε να βγάζεται περισσότερους φόρους για το Ελληνικό κράτος.
• Στενή συνεργασία μεταξύ Αστυνομίας, ΥΠΕΕ, Τελωνειακών και
Εισαγγελικών Αρχών με τους Οργανισμούς Προστασίας και
συντονισμένες κοινές επιχειρήσεις των μονάδων οικονομικού εγκλήματος
της Ελληνικής Αστυνομίας και της ΥΠΕΕ οι οποίες έχουν την μεγαλύτερη
αποτελεσματικότητα όπου έχουν γίνει.
Πιο πάνω έλεγες ότι θέλουν εκπαίδευση και τεχνική βοήθεια τώρα μας τα αλλάζεις μήπως γλύφουμε , μήπως γλύφουμε ?
• Θα πρέπει να υπάρξει στενότερη συνεργασία μεταξύ των κρατών-μελών
και της Europol ως προς το Ευρωπαϊκό Ένταλμα Σύλληψης (European
Arrest Warrant) το οποίο – αν δεν κάνω λάθος – υπεγράφη στις 13
Ιουνίου 2002. Ναι όλος ο κόσμος θα ασχοληθεί για να βελτιώσει τα κέρδη σας
• Εφαρμογή του ποινικού κώδικα περί αποδοχής προιόντων κλοπής
εγκλήματος κατά των αγοραστών κλεψίτυπων προιόντων.
Μα αφού θέλει ειδικές γνώσεις για να ξεχωρίσει ένα κλεψίτυπο και είναι τέλεια κλονωποιημενα και που η αστυνομία ακόμα δυσκολεύεται να αναγνωρίσει πως θα ξέρει ο αγοραστής τι παίρνει.?
• Εκπαίδευση διωκτικών μηχανισμών ώστε να ενεργούν αυτεπάγγελτα. Ιδιωτική αστυνομία DVD , πληρωμένοι δολοφόνοι , και γιατί όχι προστασία από εταιρίες φύλαξης νυχτερινών κέντρων διασκέδασης ( νταβάδες )?
• Αυστηρά διοικητικά πρόστιμα (μέχρις ενός ορισμένου αριθμού οπτικών
δίσκων και προγραμμάτων Η/Υ και εφ’ όσον δεν έχει υπάρξει
προηγούμενη τελεσίδικη καταδίκη από ποινικό δικαστήριο – επι πλέον
των ποινικών κυρώσεων. Κλείστε όλη την Ελλάδα φυλακή εκεί παίζουν DVD τσάμπα όλη μέρα.
Περιορισμός των περιοχών εκδίκασης ποινικών υποθέσεων
Πνευματικής Ιδιοκτησίας σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
• Αυστηρή εφαρμογή του νόμου περί Πνευματικής Ιδιοκτησίας ως προς τα
κατώτερα όρια φυλάκισης.
• Δημιουργία Συντονιστικής Ομάδας Αμέσως Δράσεως στον ΟΠΙ.
ΐ Συνυπευθυνότητα ενοικιαστού εργαστηρίου και ιδιοκτήτου του
ενοικιαζομένου χώρου. Μόνο του ιδιοκτήτη ? και του δημάρχου του νομάρχη του πρωθυπουργού.
• Ενδελεχέστερη έρευνα από τις Διευθύνσεις Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
της Ελληνικής Αστυνομίας για πειρατεία στο Διαδίκτυο – η ΕΠΟΕ και η
MPA είναι στη διάθεση της Ελληνικής Αστυνομίας για ειδική εκπαίδευση
στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Με ταξιδάκια αναψυχής δεν γλύφουν τα σώματα ασφάλειας , και που θα βρείτε τα λεφτά που είστε μια μη κερδοσκοπική εταιρία ?
• Κυβερνητικές πρωτοβουλίες για ενημέρωση των αγοραστών από το
ραδιόφωνο, την τηλεόραση και τις εφημερίδες.
Όχι κυβερνητικές πρωτοβουλίες να κάνετε δικές σας με δικά σας λεφτά για να μεγαλώσετε τα κέρδη σας.
• Οικονομικά κίνητρα στους υπαλλήλους των Υπηρεσιών Διώξεως για
σημαντικές επιτυχίες.
Όταν υπάρχουν τέτοια κίνητρα τότε ο υπάλληλος μπαίνει στο λούκι να σκεφτεί από πού βγάζει πιο πολλά για σκέψου λίγο , για σκέψου λίγο.
• Δημοσιοποίηση αμετάκλητων καταδικαστικών αποφάσεων από τα
τηλεοπτικά δελτία.
Ο Ρούμπε Ουμπαμπουε από την Νιγηρία καταδικάστηκε σε 8 χρόνια φυλακή και 50.000 εύρο πρόστιμο.
• Εισαγωγή θεμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας στα σχολεία και στις
Αστυνομικές Ακαδημίες. Να ξεκινάνε τα παιδία από το νήπιο και στο δημοτικό να δίνουν εξετάσεις ,
• Ενεργοποίηση Δημοτικής Αστυνομίας και ανάληψη συναφών
αρμοδιοτήτων καταστολής (και όχι μόνο επειδή ο πλανόδιος δεν έχει
άδεια κατάληψης πεζοδρομίου – ενώ αν έχει άδεια κατάληψης
πεζοδρομίου δεν ενδιαφέρει τι άλλο πουλάει…!) Οι δημότες να πληρώνουν τους αστυνομικούς που τους συλλαμβάνουν χι χι χι.
• Αυστηρότατοι έλεγχοι στα σημεία εισόδου όταν πρόκειται για
εισαγωγές οπτικών δίσκων ή μηχανημάτων αναπαραγωγής οπτικών
δίσκων με διαπίστωση του τελικού προορισμού τους. Είστε γελοίοι
• Εντατικοποίηση επιδρομών της Αστυνομίας και της ΥΠΕΕ σε όλους
τους χώρους που διεξάγονται πανήγυρεις ή πωλήσεις παλαιών
αντικειμένων, όπως λ.χ. οι κάθε τύπου λαικές αγορές και χώροι όπως
το Μοναστηράκι η παζάρια έξω από εκκλησίες. Από εκεί χάνονται τόσα εκατομμύρια εύρο ?
• Και σαν τελευταία σκέψη, αλλά και πρόταση, θα έπρεπε να
δημιουργηθεί μια Μόνιμη Επιτροπή Αντιμετώπισης προβλημάτων
Πνευματικής Ιδιοκτησίας υπό την αιγίδα του Υπουργείου
Πολιτισμού, η οποία όμως επιτροπή θα έχει την δυνατότητα και το
κύρος να λαμβάνει αποφάσεις οι οποίες θα μπορούν να εφαρμοστούν
ΑΜΕΣΑ χωρίς παρεμβάσεις και μακρόχρονες διοικητικές εγκρίσεις
από άλλους φορείς. Με λίγα λόγια ο Ζαχοπουλος να σας δώσει ένα πιστόλι για να πηροβολατε οποίον θέλετε μήπως βλέπετε πολλά έργα με James Bond ?
Μέτρα που έχει ήδη λάβει ή προτιθεται να λάβει η ΕΠΟΕ/MPA
Η ΕΠΟΕ σε συνεργασία με την MPA έχει – εδώ και σχεδόν 4 χρόνια – αρχίσει να
δραστηριοποιείται στον χώρο της ενημέρωσης καταναλωτών και του ευρύτερου
κοινού, ενώ γίνονται προσπάθειες μέσω του Οργανισμού Πνευματικής
Ιδιοκτησίας να ενσωματωθούν μαθήματα πνευματικής ιδιοκτησίας στα σχολεία
και στις αστυνομικές Ακαδημίες.
Σημαντικό παράγοντα στην καταπολέμηση της πειρατείας αποτελεί – ως
ελέγχθη προηγουμένως – η ευαισθητοποίηση του κοινού στις μη-ορατές,
δευτερογενείς παρενέργειες στην οικονομία γενικά και, ειδικότερα, στον κίνδυνο
απώλειας εργασίας ενός σημαντικού μέρους των εργαζομένων στον χώρο της
Βιομηχανίας Οπτικο-ακουστικών μέσων στην Ελλάδα. Μην ανησυχούν αυτοί θα γίνουν Αστυνομία DVD και θα βγάζουν και περισσότερα.
Μέτρα γενικότερης φύσεως η λήψη των οποίων θεωρείται αναγκαία
Εκπαίδευση και συχνά επιμορφωτικά σεμινάρια υπαλλήλων κρατικών φορέων
ώστε να αποκτήσουν την τεχνική παιδεία απαραίτητη για την πιστοποίηση
πειρατικών ή παραποιημένων προιόντων. Αφού θέλει εκπαίδευση και σεμινάρια τότε πως κατηγορείς τον αγοραστή που δεν το κατάλαβε ?
Προτάσεις συνεργασίας της ΕΠΟΕ/MPA με άλλες Ελληνικές Υπηρεσίες ή
φορείς
Στενή συνεργασία και ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ όλων των εμπλεκομένων
φορέων, με κεντρικό σημείο συντονισμού τον Οργανισμό Πνευματικής
Ιδιοκτησίας, ο οποίος είναι και ο μόνος Φορέας ικανός να επωμιστεί μία τέτοια
σοβαρή αποστολή, αλλά και πλήρης γνώστης των νομικών παραμέτρων στον
χώρο της πνευματικής ιδιοκτησίας.
Αγαπητοί φίλοι και συνεργάτες,
Εχουμε πόλεμο με παραβάτες του κοινού ποινικού δικαίου αρκετοί εκ των
οποίων εμπλέκονται ενα αγνοία των μεγαλυτέρων σχεδίων που υποκρύπτονται
πίσω από τις φαινομενικά αθώες πωλήσεις μερικών οπτικών δίσκων, ωστόσο δεν
παύουν να επηρεάζουν την οικονομία της Ελλάδος – σε όποιο βαθμό – ενω
ταυτόχρονα τείνουν να αποδυναμώσουν οικονομικά μια ολόκληρη βιομηχανία
από την οποία ζουν πολλές οικογένειες. Πέραν όμως των οικονομικών
επιπτώσεων σε διάφορους τομείς, η πειρατεία είναι κλοπή. Είναι ποινικό
αδίκημα – και μάλιστα σοβαρό – και σαν τέτοιο θα πρέπει να αντιμετωπιστεί,
είτε διενεργείται στο δρόμο είτε σε κάποιο υπόγειο ή σοφίτα ή ακόμη σε κάποια
καταστήματα ή στο διαδύκτιο.
Κανένα συνέδριο ή φόρουμ σαν αυτό δεν πρόκειται να έχει ουσιαστικά
αποτέλεσματα εάν δεν συνεργαστούν στενά και μεθοδικά όλοι οι εμπλεκόμενοι
και ενδιαφερόμενοι φορείς – κρατικοί και ιδιωτικοί.
Θα ήταν ουτοπία να πιστέψουμε ότι η πειρατεία θα εξαλειφθεί τελείως. Εκείνο
στο οποίο μπορούμε όμως να ελπίζουμε είναι αυτό που είπε ο πρώην Πρόεδρος
της MPAA, Jack Valenti, ότι δηλαδή θα πρέπει να επιδιώξουμε να περιοριστεί η
πειρατεία από τους κεντρικούς αγωγούς και να παραμείνει κάπου στο περιθώριο
όπου η ζημία που θα προκαλεί θα ελαχιστοποιηθεί και ο οποίος επίσης έχει πει
ότι: “ εάν δεν μπορείς να προστατεύσεις αυτό που σου ανήκει, τότε δεν σου
ανήκει τίποτα».Κεντρικοί αγωγοί είναι Ο Ρούμπε Ουμπαμπουε και οι πλανόδιοι έξω από τις εκκλησίες ?
Σαν επίλογο θα μπορούσα να πω ότι η ΠΕΙΡΑΤΕΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ
ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΘΕΙ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΛΗΣΗ και
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΕΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ.
Ο δρόμος είναι δύσκολος και μακρύς – όπως είναι κάθε δρόμος καταπολέμησης
του εγκλήματος μέσα σε μια συντεταγμένη κοινωνία – αλλά έχουμε απόλυτη
εμπιστοσύνη στην Πολιτική Βούληση της Ελληνικής Κυβέρνησης και όλων των
Κυβερνητικών φορέων που εμπλέκονται στην δίωξη αυτού του φαινομένου και
καλωσορίζουμε οποιαδήποτε πρωτοβουλία της Πολιτείας γενικά, αλλά ιδιαίτερα
τον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας, την Ελληνική Αστυνομία, τις
Τελωνειακές Αρχές, την ΥΠΕΕ και του Εισαγγελικούς και Δικαστικούς
λειτουργούς που συναποτελούν μία ομάδα η οποία αντιπαραθέτει ένα ισχυρότατο
νομικό και διωκτικό μέτωπο ενάντια στην παρανομία των βαρόνων της
πειρατείας και των υπαλλήλων τους, ανεξαρτήτως εθνικότητος και αριθμού.
Ευελπιστούμε δε σε μια αναγνώριση της ανάγκης ουσιαστικής καταπολέμησης
αυτού του φαινομένου απο τους Εισαγγελικούς και Δικαστικούς λειτουργούς
στην αυστηρή εφαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας καθώς και στην
προτίμηση – όπου αυτό είναι εφικτό – των υποθέσεων πνευματικής ιδιοκτησίας
στα πινάκια των δικαστηρίων.
Σας ευχαριστώ για την υπομονή σας.
Δημήτρης Βαλσαμίδης, Γενικός διευθυντής Ε.Π.Ο.Ε.
Pingback: vrypan|net|weblog » επιστολή προς την ΕΠΟΕ
Αν “κλέβεις” πνευματική ιδιοκτησία κάποιου και την εκμεταλλεύεσαι με οποιονδήποτε τρόπο, οικονομικό η μη τότε είσαι παράνομος.
Αν “κλέβεις” πνευματική ιδιοκτησία κάποιου και την διανήμεις δωρεάν, τότε είσαι παράνομος.
Όταν παράγεις εσύ έργο που βασίζεται σε οπτικοακουστικό υλικό πνευματικής ιδιοκτησίας τρίτου, ποια είναι η παρανομία?
Προφανώς ότι “κατέβασες” παράνομο αντίγραφο της ταινίας ή της σειράς για να κάνεις την μετάφραση.
Άρα τι θα πρέπει να κάνεις για να εμποδίσεις την κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας των μελών σου αγαπητή ΕΠΟΕ?
Να εμποδίσεις την διακίνηση της πνευματικής ιδιοκτησίας των μελών σου. Αυτό άμα έχεις τα @@ να το κάνεις θα σε παραδεχτώ.
Για να μην πω, οτι βαθιά μέσα μου πιστεύω πως τα μέλη της ΕΠΟΕ που θα αναλάμβαναν τις μεταφράσεις θα έπαιρναν έτοιμους τους υπότιτλους και θα τους έκαναν ένα proofing και έξω από την πόρτα. Γιατί διαφορετικά αυτή η Νατάσσα Συρεγγέλα θα έπρεπε να μεταφράζει και στον ύπνο της…
re paidia giati na mhn tous anebazoun rapidshare na teleiwnei????
Pingback: » Αυτοί που κέρδισαν τη μάχη του Napster, έχασαν τον πόλεμο » NYLON