Διορθώνω από χθές κάποια video που πήραμε στην Γλασκόβη, κατά την επίσκεψη του Παπανδρέου στο CIVICUS world assembly και έπεσα πάνω σε ένα πρόβλημα που δεν μου είχε περάσει από το μυαλό (αν και φαντάζομαι ότι οι πιο σχετικοί θα το ξέρουν).
Ορίστε η κατάσταση. Έχω video με ήχο από μία ομιλία του Παπανδρέου. Ο ήχος είναι από το μικρόφωνο της βιντεοκάμερας το οποίο είναι μεν καλό, αλλά έχει γράψει τον ήχο όπως ακουγόταν από τα μεγάφωνα στον χώρο. Συνεπώς ο ήχος δεν είναι καλός και καθαρός. Έχω όμως και την ηχογράφηση κατευθεία από την κονσόλα ήχου, αφού είχαμε συνδέσει εκεί ένα mp3 recorder. Ο ήχος από εκεί είναι πολύ πολύ καλύτερος. Τί πιο λογικό, λέω, θα βάλω πάνω από τον ήχο του video τον ήχο από την κονσόλα και θα έχω το καλύτερο αποτέλεσμα.
Αμ, δε! Προσπαθώ να συγχρονίσω τον ήχο με την εικόνα. Λίγο πιο μπρος, λίγο πιο πίσω. Τίποτα! Μα πώς είναι δυνατόν;
Λοιπόν, αυτό που κατέληξα είναι ότι σε ένα από τα δύο (ή ίσως και στα δύο) ο ήχος είναι ελαφρά παραμορφωμένος με αποτέλεσμα να είναι τελικά (στα 20 λεπτά ομιλίας) 1-2 δευτερόλεπτα περισσότερο ή λιγότερο. Προφανώς όταν ακούει κανείς μόνο το ένα ή το άλλο, αυτό δεν φαίνεται. Όταν όμως βάλεις και την εικόνα, αυτή η μικρή διαφορά στην ταχύτητα εγγραφής γίνεται εμφανής μετά από 5-10 λεπτά, αφού υπάρχει μία μικρή διαφορά μεταξύ εικόνας και ήχου…
Η λύση ήταν να κόψω μερικά δέκατα του δευτερολέπτου σε μερικά σημεία όπου υπάρχουν παύσεις. Το αποτέλεσμα δεν είναι τέλειο, αλλά είναι κάπως καλύτερο από ό,τι ήταν αρχικά.
Χμμ, MP3 recorder ε; Μήπως το αρχείο mp3 είναι VBR;
Είναι γνωστό και αδιόρθωτο πρόβλημα. Οι δύο συσκευές κάνουν πολύ μικρές παύσεις που δεν είναι άμεσα αντιληπτές αλλά αθροιστικά δίνουν λάθος συντονισμό. Λογικά ο αδύναμος κρίκος εδώ είναι το recorder αλλά και πιο βαρύ εξοπλισμό να είχες, αν δεν γράφουν προς την ίδια κονσόλα πάντα υπάρχει πρόβλημα.
Το πιο εύκολο είναι να τα βάλεις και τα δύο να παίξουν ταυτόχρονα, να το δεις όλο απο την αρχή και να κόβεις-ευθυγραμμίζεις τα tracks ήχου εκεί που δεν είναι οκ. Είναι λιγότερο επίπονο απο όσο ακούγεται. Επίσης προσοχή μην πας ανα 1′ να διορθώνεις γιατί συχνά τις διακοπές προσπαθεί να τις διορθώσει ο εξοπλισμός, οπότε μπορεί σε τυχαίο σημείο 10” να είναι ασύγχρονα και μετά να διορθώνεται.
Allo αδερφέ. Καλά κουράγια με τα τεχνικά προβλήματα. Γι’αυτό είναι οι υπολογιστές, για να μας ταλαιπωρούν αλλά και να μας κάνουν ακόμα πιο έξυπνους με τα τερτίπια τους…
Λοιπόν, ερώτηση, ποια η θέση του ΠΑΣΟΚ και η δική σου πάνω στο θέμα του δημάρχου Ελληνικού Χρήστου Κορτζίδη;
11 μέρες απεργίας πέινας με αίτημα την εφαρμογή του νόμου από δήμαρχο δεν είναι καρκίνος του πολιτικού και νομικού συστήματος; Περιμένω μια αντίδραση, ένα χαμό αλλά τίποτα, νεκρική σιγή…. Μετά την Αμαλία θα σκοτώσουμε και τον δήμαρχο με την αδιαφορία μας; Βάζω και τον εαυτό μου μέσα, εννοείται. Αλλά ένας δήμαρχος πάνω, ένας κάτω, δεν πειράζει… Τι λες εσύ?
@vrypan: Δεν φαντάζεσαι πόσο ταλαιπωρήθηκα με την συνέντευξη με τον Κυριάκο Μητσοτάκη με αυτό το θέμα. Η λύση είναι να βάλεις τα 2 αρχεία ήχου στο audacity και να βρίσκεις τα μέγιστα και τα ελάχιστα. Κάνοντας αυτήν την διαδικασία βρίσκεις περίπου που γίνονται ασύγχρονα…
@simos: Ήρεμα ρε παιδιά ο Πάνος ίσα ίσα που προλαβαίνει να ασχοληθεί με τη δουλειά που έχει αναλάβει. Να μας ενημερώνει διαδικτυακά το τι κάνει ο ΓΑΠ. Προφανώς έχει άποψη αλλά δεν νομίζω πως ποτέ την έκρυψε. Για την άποψη του ΠΑΣΟΚ για το θέμα γιατί δεν ρωτάς τα 100 blog που έχουν άτομα του ΠΑΣΟΚ ή καλύτερα δεν κοιτάς τα πρακτικά της Βουλής για την τοποθέτηση των βουλευτών του επί του θέματος; Μάλλον κουραστικά όλα αυτά…Επίσης δες τα άτομα που τον έχουν επισκεφθεί τον Δήμαρχο. Το θέμα είναι πράγματι μείζον αλλά όχι το μόνο… Ειδικά στην τοπική αυτοδιοίκηση…
@Simos: Πολύ σωστά ενδιαφέρεσαι και θες να μάθεις ποια είναι η θέση του ΠΑΣΟΚ, θα σου πρότεινα να απευθυνθείς στα τοπικά στελέχη (δεν έχουν εκλεγεί κάποιοι με το ΠΑΣΟΚ στο Δήμο Ελληνικού;) όπως και στους βουλευτές που εκλέγονται στην περιοχή. Εγώ πού να ξέρω;
karpidis σωθήκαμε άμα δω όσους τον επισκέφτηκαν.. δεν βγάζεις άκρη…κάποιοι πάνε και για τη μόστρα… ο vrypan έχει δίκιο για όσους ήταν υποψήφιοι με το ΠΑΣΟΚ στο Δήμο Ελληνικού, νομίζω αυτοί είναι οι πιο αντιπροσωπευτικοί. Αλλά εκτός από τη θέση του ΠΑΣΟΚ (που σαφώς θα εκφραστεί και δημοσίως) θα ήθελα να ακούσω και τη θέση του vrypan στο θέμα. Γι’αυτό και άφησα σχόλιο εδώ και δεν έστειλα mail στα κεντρικά του ΠΑΣΟΚ.Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
@simos: δεν ξέρω! Αποφεύγω να έχω άποψη για τα πάντα και ειδικά για θέματα που δεν ξέρω.
Μπορείς να δώσεις λεπτομέρειες; Εννοώ το “δώστε τις παραλίες στον λαό” δεν μου λέει τίποτα, αν κατάλαβα ο δήμαρχος κάνει απεργία πείνας για να δοθεί η διαχείριση στον Δήμο (εκτός και αν δεν κατάλαβα καλά).
Γράψε κάτι στο blog σου για να καταλάβουμε τί γίνεται!
http://www.elliniko.gr/
@Simos: Σου πρότεινα να δεις και τι λέγεται στη Βουλή για αυτό όχι μόνο ποιοι τον επισκέφηκαν. Για τον Πάνο έλεγα πως δεν μας κρύβει την άποψη του. Τον καταλαβαίνω απόλυτα με την επεξεργασία και συγχρονισμό βίντεο και ήχου πως είναι πολύ επίπονη εργασία. Για αυτό είπα πως αν προλάβει θα διαβάσει πράγματα και θα πει την άποψη του.
@vrypan:Το site είναι αρκετά λειτουργικό και έχει όλες τις τοποθετήσεις του δημάρχου επί του θέματος. Δεν έχω δει ακόμα το βίντεο αλλά ελπίζω να βοήθησε η οδηγία που προείπα.
http://www.elliniko.gr/article.php?id=578
Ακριβώς εδώ είναι ποιοι είναι με το μέρος του Δημάρχου. Το επίσημο ΠΑΣΟΚ δεν φαίνεται να έχει πάρει θέση αλλά οι νομάρχες του ναι.
ΚΚΕ και Συνασπισμός(η παράταξη του Δημάρχου στηρίχθηκε από το ΣΥΝ) έχουν ταχθεί επίσημα υπέρ του Δημάρχου. (Πάνο αν θες κάνε τα μηνύματα μου ένα.
Το πρόβλημα αυτό υπάρχει από την γέννηση του «ομιλούντος» κινηματογράφου ! Γι αυτό ήταν επανάσταση η οπτική καταγραφή του soundtrack πάνω στο film stock. Σκεφθείτε να πρέπει να συγχρονίζει ο projectionist κάθε μπομπίνα στην αναπαραγωγή!
Οι περισσότερες κάμερες έχουν εισόδους για τον ήχο οπότε, αν είναι εφικτό, το σήμα από την κονσόλα να πηγαίνει εκεί (μπορείς να χρησιμοποιήσεις την υποδοχή για το εξωτερικό μικρόφωνο ως γενική είσοδο και να συνδέσεις εκεί το καλώδιο. Προσοχή στα levels γιατί πολλές φορές το σήμα οδηγείται σε προενισχυτή και “μπουκώνει” εύκολα). Δεν θα γλιτώσεις εντελώς αλλά τα πράγματα θα είναι πολύ καλύτερα και είναι η ευκολότερη λύση.
Αν τώρα ΠΡΕΠΕΙ να γράψεις τον ήχο ξεχωριστά, υπάρχουν γενικά οι εξής τρόποι: ο πρώτος είναι σχετικά ακριβός αλλά έχει τα καλύτερα αποτελέσματα. Πρέπει λοιπόν και οι δύο συσκευές καταγραφής να υποστηρίζουν SMPTE time code, στην πράξη μία μορφής metadata. Η μία συσκευή «κρατάει το χρόνο» (master timekeeper) και η άλλη ακολουθεί. Σε πολύ ακριβά studio quality συστήματα ο master timekeeper συγχρονίζει με ατομικό ρολόι μέσω internet ή μέσω GPS για φορητές συσκευές (είπαμε, ο τρόπος είναι ακριβός!).
Αν είναι έτσι έχει καλώς. Σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει ένας μπακάλικος τρόπος όπου χρησιμοποιείς μία πρόχειρη κλακέτα, ένα χτύπημα των χεριών μπροστά στην κάμερα το οποίο θα το «πιάσει» και η συσκευή που καταγράφει τον ήχο. Διευκολύνει το συγχρονισμό και δουλεύει καλά αρκεί να είναι μικρή η διάρκεια της εγγραφής. Παρεμπιπτόντως οι ακριβές κινηματογραφικές κλακέτες, αυτές με τα κόκκινα led, εκτός από τις λοιπές πληροφορίες δείχνουν και τον SMPTE κώδικα.
Στην πραγματικότητα οι λόγοι αποσυγχρονισμού είναι πολλοί. Οι φθηνές κάμερες για παράδειγμα δεν μπορούν να πετύχουν σταθερή ταχύτητα στην κίνηση του μαγνητικού υλικού πάνω από την κεφαλή (αν μιλάμε για tape based DV) Πολύ συχνά μάλιστα έχουν διαφορά στην ταχύτητα εγγραφής από την ταχύτητα αναπαραγωγής! Βάλε και τα πιθανά dropped frames που θα έχεις στη μεταφορά ακόμη και από ψηφιακό μέσο καταγραφής και το πράγμα μετά από λίγο θα χάσει το συγχρονισμό του.
Pingback: vrypan|net|weblog » συγχρονισμός ήχου και εικόνας